Wie zijn wij?



ONZE AMBASSADEURS

Goede begeleiding van docenten levert een bijdrage aan de vermindering van uitval, verhoging van werkplezier en zorgt voor kwalitatief betere docenten. Wij bieden coaching en begeleiding voor mensen die werkzaam zijn in het onderwijs.

Header SCAVT.jpg
Helen Uijlenbroek banner.jpg

Helen Uijlenbroek

- Ondersteuningscoördinator (Biond Academie)
- Docent Nederlands (HAN)
- Practitioner Schoolvideo-interactiebegeleider (Hogeschool van Utrecht)
- Pabo (HAN)

Mijn naam is Helen Uijlenbroek en ik ben de founder en trotse eigenaar van SCAVT. In het dagelijks leven ben ik gek op wielrennen, mountainbiken, volleyballen en lezen. Daarnaast is reizen een grote hobby van me.

Cursussen

CRKBO_Docent.jpg
  • Opleiding tot ondersteuningscoördinator in het vmbo en mbo (Biond Academie)

  • Opleiding tot coach (ATC support)

  • Begeleidingsvaardigheden voor werkplekbegeleiders (ILS-academy)

Eigen ervaring

Ik ben al heel wat jaren werkzaam in het onderwijs. Toen ik na acht jaar basisonderwijs de overstap maakte naar het voortgezet onderwijs werd ik niet begeleid, terwijl de stap van basisonderwijs naar voortgezet onderwijs erg groot was. Ik moest zelf alles ontdekken en uitvogelen, dat was zwaar. Toen er een vacature vrijkwam voor "coach" van nieuwe docenten hoefde ik dan ook niet lang na te denken; dat wilde ik worden. Ik wenste niemand toe wat ik had meegemaakt.

Na mijn sollicitatie voor de functie van coach kreeg ik deze belangrijke taak. Ik volgde vanaf dat moment diverse bijscholingen, cursussen en deed een opleiding tot videocoach. Inmiddels werk ik als ondersteuningscoördinator op zowel het vmbo als mbo. Deze afwisseling bevalt me goed en maakt dat ik blijf leren van zowel 12-jarigen als volwassenen.

Het begeleiden van docenten vind ik ontzettend leuk, leerzaam en interessant. Ik geniet van de contacten met frisse, nieuwe mensen en de energie en het vertrouwen dat ik terugkrijg. SCAVT is ontstaan vanuit deze passie.

Helen heeft altijd tijd voor begeleiding. Ze is op ieder moment te benaderen, zowel digitaal (via mail of app) als live in een gesprek. Ik kon altijd bij haar terecht en dat was fijn.
— Iris, docent Wiskunde op het vmbo
JochemFuks.jpg

Jochem Fuks

- Sportmanagement (Fontys Bedrijfshogeschool Tilburg)

Mijn naam is Jochem Fuks, sportliefhebber en mede-eigenaar van SCAVT. In mijn vrije tijd ben ik het liefst bezig met sport en alles wat daarmee te maken heeft. Ik ben gek op het goede leven, weet veel (te weinig) over wijn, lees graag en geniet van lekker eten.

Cursussen

  • Scholing Auditeur (IKSport NOC*NSF)

Eigen ervaring

Tijdens het werken bij een sportmanagementbureau merkte ik dat ik ervan houd om zaken achter de schermen goed te regelen. Ik vind het leuk om zowel het financiële als planmatige aspect van een organisatie te regelen. Daarnaast kan ik goed het overzicht houden en verlies ik het doel niet uit het oog. Het idee en de visie van SCAVT vind ik heel uniek en ik ben ervan overtuigd dat dit een geweldig initiatief is in de huidige onderwijswereld.

Gelske Rienks

Gelske Rienks

- Docent lichamelijke opvoeding (Windesheim)
- Gedragscoach op school (Windesheim)
- Trainer zelfverdediging en weerbaarheid (Hogeschool van Amsterdam)

Mijn naam is Gelske Rienks en ik ben meer dan 10 jaar werkzaam in het onderwijs. Ik ben begonnen als docent lichamelijke opvoeding en mentor. Door de jaren heen heb ik verschillende cursussen gevolgd en kwam ik erachter dat het coachen en begeleiden van leerlingen en docenten mij het meeste aansprak. Het mooie vind ik om te zien hoe de begeleide docenten groeien in hun vorm van lesgeven. 

Cursussen

  • Opleiding tot coach (ATC support)

  • Bewust Bekwaam Coachen 

  • Omgaan met agressie (Aicon)

Eigen ervaring

Als startende docent kwam ik er al snel achter wat er allemaal bij komt kijken in het onderwijs. Als een geschoolde lichamelijke opvoeding docent ben je niet alleen maar in de zaal je lessen aan het draaien. Je krijgt taken buiten je reguliere lessen om zoals; het mentorschap, verschillende werkgroepen, surveillancedienst, inval lessen etc. Hierdoor weet ik hoe belangrijk het is om begeleid te worden in deze stappen en functies, want in het onderwijs geef je niet alleen maar les. 

Ime van Berloo

Ime van Berloo

- Instellingsauditor ten behoeve van kwaliteitszorg
Pedagogiek (HAN)
- Docent Pedagogiek (HAN)
- Docent Nederlands (HAN)

Mijn naam is Ime van Berloo en ik ben 31 jaar oud. Naast mijn werk als coach en docent maak ik graag tijd vrij voor vrienden en familie, leuke reizen en sporten. Zo ben ik regelmatig te vinden op het volleybalveld, het tennisveld en op de racefiets.  

Cursussen

  • Omgaan met agressie

  • SOVA- en faalangsttraining

  • “Unpack your backpack”, organisatiestructuren, projectmanagement en leidinggeven

  • Minor ISDC (International Sustainable Development Cooperation)

Eigen ervaring

Met beide benen op de grond en een nuchtere kijk op het leven begon ik mijn loopbaan als docent Pedagogiek, later ook als docent Nederlands. Alles in het onderwijs vond ik leuk om te doen en pakte ik met beide handen aan. Door het volgen van diverse opleidingen, begeleidingstrajecten en het opdoen van werk- en levenservaring heb ik zowel de leuke als de minder leuke kanten van het onderwijs maar ook mijzelf leren kennen en heb ik ontdekt wat ik waardevol vind om te doen. Dit is voor mij het creëren van een fijne plek binnen het onderwijs voor zowel studenten als docenten. Door samen op te trekken en praktisch en positief te denken probeer ik het onderwijs tot een fijne plek te maken. Pas wanneer je je fijn voelt, kom je tot leren en ontwikkelen. Natuurlijk kijk ik ook naar de minder leuke kant van het onderwijs, maar dit doe ik vooral samen met anderen om te kijken hoe we deze kant kunnen verbeteren. Dit alles doe ik met een flinke dosis humor en een objectieve blik. 

Je bent ondernemend en geniet graag van de leuke dingen in het leven. Als jij je ergens voor inzet, dan gebeurt het ook gegarandeerd. Je bijdrage is waardevol en doelgericht.
— Marieke, groepsgenoot ontwikkeltraject
Ime is iemand die regie neemt over haar leven en bewuste keuzes maakt waar ze gelukkig van wordt. Ze zal zich niet gauw opstellen als slachtoffer, maar zoekt naar een oplossing of een andere weg wanneer iets tegenzit.
— Layla, docent op ROC De Leijgraaf
Auke Veenemans

Auke Veenemans

- Docent Levensbeschouwing (CHE)

Mijn naam is Auke Veenemans en ik ben werkzaam als docent en coach in het onderwijs. In het dagelijks leven geniet ik ervan om leuke dingen te ondernemen met mijn gezin en lekker te eten met vrienden en familie. Daarnaast houd ik van tennis en voetbal, vind ik het erg leuk om muziek te maken en lees ik graag allerlei boeken.

Cursussen

  • Opleiding tot coach (ATC Support)

Eigen ervaring

Na een aantal jaar als kerkelijk-maatschappelijk werker in achterstandswijken werkzaam geweest te zijn, ben ik in 2011 als docent levensbeschouwing het onderwijs ingerold. De eerste twee jaren
waren erg pittig en ik kwam erachter dat je een behoorlijk divers arsenaal aan vaardigheden nodig hebt om een bekwame docent te zijn. Toch heb ik juist ook in die eerste waardevolle jaren mijn eigen onderwijsstijl en kracht gevonden. Naast dat ik geniet van het lesgeven aan jongeren, coach ik met veel plezier nieuwe docenten. Ik vind het ontzettend waardevol om met mensen mee op te lopen en te mogen zien hoe zij groeien in wie ze zijn en in hun rol als docent.

Auke is een empathische, flexibele en duidelijke coach. Het samen formuleren van concrete doelen en aandachtspunten heeft mij geholpen de leerkracht te worden die ik nu ben. Auke weet goed onderscheid te maken tot de duidelijke coach/begeleider aan de ene kant en aan de andere kant de luchtige/humoristische collega.
— Michael, LIO vmbo-afstudeervariant
Fenna+banner.jpg

Fenna Abbink-te Witt

- Docent geschiedenis (Radboud Universiteit)
- Master of Education (Radboud Universiteit)
- Cambridge Proficiency in English (Cambridge University)

Mijn naam is Fenna Abbink-te Witt. Ik ben een trotse moeder van drie kinderen en gek op crossfit, yoga, fotografie en rondbanjeren in de vrije natuur.

Cursussen

  • SPD coach

  • Burn-out coach

  • Sportcoach (KNRB)

  • In opleiding tot coach NOBCO/EMCC/ICF gecertificeerd

Eigen ervaring

Ik ben 16 jaar werkzaam geweest als docent, waarvan 13 jaar als eerstegraads docent Geschiedenis & Maatschappijleer in het voortgezet onderwijs. Al die jaren heb ik met heel veel plezier voor de klas gestaan. Na wat interne coaching cursussen werd ik ook stagebegeleider. Ik kreeg zoveel energie van deze coachende rol dat ik een bijpassende onderwijsstijl heb ontwikkeld waarmee ik naast stagiaires ook leerlingen en collega’s heb begeleid (en me steeds meer ging verdiepen in de mogelijkheden en inzetbaarheid van coaching in het onderwijs).

De eerste jaren als docent zijn pittig. Plotseling sta je daar als eindverantwoordelijke, leraar, mentor, collega, werknemer en aanspreekpunt voor ouders. Hier moet je stevig voor in je schoenen staan, zowel mentaal als fysiek. Als coach ga ik naast je staan om dit optimaal met je te ontwikkelen. Elke docent is uniek, jij bent uniek. Jij kan het verschil maken voor jouw leerlingen en die docent worden die ze zich hun hele leven zullen herinneren. Ik begeleid je graag in dit proces!

Sylva Chin-A-Loi

Sylva Chin-A-Loi

- Leraar middelbaar onderwijs

- Communicatietrainer

- Leerlingbegeleider

Na jarenlang verschillende functies te hebben bekleed in het onderwijs, zoals docent, leerlingbegeleider en trajectbegeleider heb ik een tijdje geleden de overstap gemaakt naar werken in de zorg. Omdat ik graag verbonden wilde blijven met de onderwijswereld geef ik via SCAVT met veel plezier diverse trainingen aan studenten. Ook begeleid ik in mijn huidige functie laaggeletterde collega’s in de zorg om hun mbo te halen. Het onderwijs bleef toch aan me trekken en op dit moment geef ik ook weer een aantal uren in de week les aan vmbo-leerlingen.

In mijn vrije tijd wandel ik graag met mijn vriend in de natuur, ben ik gek op goede boeken en tekenen in mijn bullet-journal.

Eigen ervaring

Wat mij zo aanspreekt aan jongeren is hun impulsiviteit en hun nieuwsgierigheid. Dit was meteen ook hetgeen waar ik in mijn eerste jaren als docent mee moest leren omgaan. Ad-hoc reageren, aansluiten en inleven in groep/leerling zonder het lesgeven uit het oog te verliezen zijn hier voorbeelden van. Er gebeurt zoveel in één lesuur dat mijn hoofd aan het einde van de dag over liep en ik blij was als ik een diepvriespizza in de oven kon schuiven. Praten over dit proces en praktische tools hebben mij hierbij erg geholpen. Ik kijk graag met je mee waar jou vraag ligt en hoe jij op een prettige manier voor de klas staat.

Daarnaast geef ik met veel plezier communicatie- en sollicitatietraining. Het geeft veel voldoening om studenten de basis van het communiceren aan te leren, maar vooral het oefenen hiermee vind ik geweldig. Tijdens het spelen van rollenspellen probeer ik studenten op hun gemak te stellen, maar ze tegelijkertijd de ultieme leerervaring te geven, door ze te laten kennismaken met spannende situaties. Het is prachtig om na een training te horen van de studenten dat ze hier echt wat aan hadden en dat ik ze goede handvatten heb geboden om te gebruiken in hun stage en/of werk.

Door de praktijkvoorbeelden en de verschillende rollenspellen heb ik echt iets geleerd waar ik wat mee kan. Sylva is iemand die concrete voorbeelden geeft, waardoor ik het echt voor me zag.
— Bram - tweedejaars student groen, niveau 4 bbl